Τρίτη, 7 Μαΐου 2013

Αρακάς: Ένα θρεπτικό όσπριο χαμηλών λιπαρών


Ναι, ο αρακάς δεν είναι λαχανικό, είναι όσπριο. Θρεπτικό, υγιεινό, με χαμηλά λιπαρά και ευχάριστη γλυκιά γεύση που αρέσει σε μικρούς και μεγάλους. Τώρα θα τον βρεις φρέσκο, καθώς είναι στον μήνα του, και μπορείς να τον απολαύσεις λαδερό, συνοδευμένο με κρεμμυδάκι και άνηθο.
Ο αρακάς αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών (βοηθούν στη δημιουργία και την ενίσχυση του μυϊκού συστήματος) και υδατανθράκων (προσφέρουν ενέργεια στον οργανισμό). Επίσης περιέχει φυτικές ίνες, πολύτιμες για την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και την προστασία από διάφορες ασθένειες (καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδης διαβήτης, κάποιες μορφές καρκίνου κ.ά.), βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες K, C, Α, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο, φώσφορο, σίδηρο.

Ένα επιπλέον προσόν του είναι ότι περιλαμβάνει στη σύστασή του φυτοχημικές και αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως οι περίφημες κουμαρίνες, οι οποίες, σύμφωνα με έρευνες, φαίνεται να θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού κατά του καρκίνου του στομάχου.

Αν τον προτιμήσεις κατεψυγμένο
Οι περισσότεροι προτιμούν σήμερα τον καταψυγμένο αρακά, καθώς υπάρχει σε κάθε σούπερ μάρκετ και προσφέρει ευκολία στο μαγείρεμα. Ο κατεψυγμένος όμως μπορεί μεν να μην έχει χάσει τα πολύτιμα συστατικά του (αφού καταψύχεται το πολύ σε τέσσερις ώρες από τη συγκομιδή του), ωστόσο υποβάλλεται σε κάποια επεξεργασία (του προσθέτουν π.χ. νάτριο) ώστε να διατηρείται φρέσκος. Γι΄ αυτό καλό είναι, πριν τον βάλεις στην κατσαρόλα, να τον ξεπλύνεις καλά. 

goldenmag.gr 

2 σχόλια:

  1. χρόνια πολλά να σαι καλά ωραία ενημερωτική ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω παρατηρήσει πως δεν είναι και πολύ... αγαπητός ο αρακάς...
    Εμάς πάντως, οικογενειακώς, μας ξετρελαίνει!!!
    Φιλάκια, κορίτσι μου!!!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...